19 January 2009

My Old Diary.. Remind me to everything !

Kelmarin, aku jumpa Diary lamaku.. adik aku, Fiqah, tgh kemas bakul-bakul buku Lovely Lace kat dalam bilik... adik aku tanya "nak lagi ker buku ni atau nak buang??"

bila aku renung buku tu lama2... "eh mcm kenal.. omgg diary aku!"
Aku ambik dan terus buka satu persatu helaian... ada gambar2 aku ngan geng2 Melayu sekolah aku dulu cam
  • Azlin,
  • Fasha, (sandha)
  • Zavila, (rabbit)
  • Hidayah, (minah gangster)
  • Azlini, (anak mami)
  • Lyana,
  • Fadzilah, (minah rempit, ketot)
  • Roshito (cik not, Jepun)
  • Daniel (susu)

Zaman Persekolahan






aku pun ada catat pada setiap tarikh, hari ni apa yg menarik apa yg tidak... bla bla..
pergi sana, pergi sini.. keputusan setiap ujian aku pun ada tercatat.. dan Gol SPM aku..
tersenyum jerla.. bila baca balik semua yg aku tulis.. automatic aku terkenang balik peristiwa zaman persekolahan aku dulu.. net ball matchs, debate, traditional dance, main kompang, lari 400x4 meter bla.. bla.. bla.. semua tu aku pernah menang ok.. cuma lain kedudukan saja..

Memory with My Ex


Aku pun terkenang balik ex-boy aku yg paling lama aku couple for about 3 years 2 months..
semua tentang aku kuar date, gaduh, sweet memory ngan dier pun aku catat dlm diary ni.. terputus gara-gara orang ketiga... plus aku ngan dia ni masing2 kuat cemburu gila time tu.. yerlakan, time tu masing2 mmg jaga satu sama lain konon bnyak peminat la aper la. Aper yang aku rasa maybe dh boring ngan aku sbb aku tak bleh kuar, kena control ngan parents, then dia sampai nak kena tunggu aku berjam-jam..punca gaduh pun sebab tu la. so,maybe bg dia patut cari perempuan yg tak terlalu di secure sgt.. Yerla, dia budak KL.. so bebas la sikit dtg Utara lain cerita la, mana nak sama dgn KL..

Aku putus dgn dia sebelum aku gerak pergi PLKN. Sepanjang aku menjalani latihan.. mmg aku totally sedih, bnyak termenung, cepat marah dll.. mana taknya orang yg baru couple setakat setahun jer pun dah hyper~emo.. apakan pula nak dibanding dgn 3 years relationship..dan mcm bila aku tgk budak2 lelaki kat kem aku tu..aku dah naik mnyampah! bg aku semua lelaki sama saja.. aku tak bnyak ckp dgn diorang sangat, sampai diorang semua label aku "ira sombong-ira sombong-ira sombong" huh.. sikit pun tak eran.. tapi semua tu beransur pulih.. dia pun aku da semakin lupa.. walaupun sesekali tu aku teringat kenangan2 aku dgn dia.. urghh.. gambar dia pun masih lekat lagi dalam handphone sony W550i aku time tu.. skrg, bleh dikatakan aku dh tak mengharapkan dia kembali lg..

Selepas tamat PLKN, keluar result.. agak membanggakan! start pada tu..
aku mula hidup baru aku.. semua serba baru..
  • Nickname
  • Personality
  • New friends..
cari boyfriend baru?? huh...biarla.. nak datang biar ikhlas!
aku taknak pertalian separuh jalan!

bb.
Airarora

0 comments:

Followers

Twitter