19 June 2009

Dari kecik2 sudah ready...


Hari ni..
hari yang agak menyeramkan.. dimana rumah aku dilimpahi air terjun!
urmm.. bumbung bocor la!
Tangki dah pecah.. dan kami satu rumah kelam kabut mencari tukang paip...
call tungkang paip itu tak boleh, ini tak boleh... ada yang kena tunggu sikijap...

"lu tunggu sikijap bolehka? petang nanti tengokla dulu wa boleh mai ka tak.. okey aa?"
kata tukang paip

uih.. tak bleh2.. sudah teruk! dan mmg teruk...
kami nak skrg...
tmbh dgn leteran mama aku...
pom pang pom pang memarahi bapak aku sbb menangguh kerja paip itu sebelum ini..
oleh sebab bapakku tiada di Malaysia.. kami yang berada di sini.. naik tension!
kerana kami tidak bersalah.

Akhirnya selesai jugak masalah selepas dibantu oleh jiran..

malam itu, aku bermain dgn adik aku MONOPOLI...
wah.. banyak tanak dia beli..
bila sampai di tempatnya..

Aira : Fit, nak buat apa2 tak...?
Fitri : ermmm.. jap! erm.. Nak
Aira : Nak buat apa?
Fitri : Nak buat dua biji rumah! satu untuk aku, satu untuk bini aku. Senang! kalau bini aku nanti complain bumbung bocor ka pa.. aku bleh lari pi rumah aku.
Aira : Gulp! (dia perli mama....)


Selepas bankrap dengan permainan itu.. aku pergi mendapatkan mama aku.
aku menceritakan plan adik aku tadi...
ini jawapan mak aku..

Mama : Kurang hasam punya budak !

3 comments:

joegrimjow said...

hehe

kadang2 adik ni bagi inspirasi!

farish izaryl @izreez said...

haha bocor sudah yerr

Ainee Cumi said...

ahahaha pandai sungguh adik u!

Followers

Twitter