24 September 2009

I love SPEEDING!

"kalau turun Penang mesti jd mcm ni!"

bg aku apa yg berlaku petang td...
bukan salah aku, dan aku tak mengaku ia disebabkan aku!
waktu tu hujan sederhana lebat..
selepas melintas lampu trafik yg sudah kuning,
tiba2 kereta Gen-2 berwarna silver berhenti mengejut... kerana ada motor tergelincir dihadapan..
mak aku menjeritt seriau...
dan aku terus menekan brek dengan cepat cepat cepat cepat sepenuh hati..
diminda ku "Oh tidakkk jgn la langgarr!!"
andd.. Alhamdulillah, aku sempat berhenti, ternyata tak sampai sejengkal kereta stream mamaku dgn Gen-2 itu..
kami menghembus nafas lega... "huh!"

dalam kiraannn

satu....


dua....


BAMMM!

oh my god! demi mengelak kereta dihadapan,
kereta mamaku pula jd mangsa...
kereta Toyota Avanza berwarna biru melanggar bahagian belakang..
dipandu oleh India muslim, yang ternyata baru kahwin..
ayahku, dah marah-marah aku di dalam kereta,

kerana aku la yg memandu,
kerana aku la semua pergi Penang,

"dari jambatan td, dalam hujan-hujan pun bawa laju!"
"ni semua sebab bawa laju la.. tu yang kena langgar!"

yerr.. aku memang suka bawa laju, tp ada timenya okeyh!

oh, sebab aku bawa laju kena langgar la??
orang langgar belakang sebab aku bawa laju??
orang belakang nak berlumba ngan aku ker??
ayahku yg suruh aku drive... skrg nak tunding jari kat aku..

orang yang melanggar hnya bayar 200 shaja..
dimana.. ofcoz tak cukup la..
lampu pecah, blakang kereta kemek, dan sensor reverse pun terkeluar..
mama ku mmg bengang hbis..
ternyata mama ku tak salah kan aku..
tetapi ayahku, menekan kan yang aku drive laju!

aku nak kaji..
apa kena mengena aku drive laju, tp kereta aku yang kena langgar?

bagi aku dia yg laju.. sebab lampu dah kuning time aku lepas traffic light..
dan mungkin Avanza tu pecut.. dan tak sempat nak brake.

aku tak salahkan?? yer i know.!
totally buat aku bad mood hari ni

Jangan cakap hari ni..
masa aku balik raya pun aku hampir jd TOP TEN!

hanya Kal, yang tahu cerita ini..
selepas lepas Tol Sungai Dua..
nak dijadikan cerita... time tu pun hujan renyai renyai jugak..
aku tak drive stream pada waktu itu..
tapi hanya Perodua sahajaa...

yang ni aku drive pandu cermat jiwa selamat okay..
wa mau balik raya maa.. so safety first..
ada sebijik kereta kat depan aku slow gila babiii..
dari aku drive 80km/h.. jadi 40km/h..
lemas slow2 ni..
dah la kereta tinggi menggunung menghalang permandangan aku dihadapan..
yeshhh i dun like!
so, aku gerak ke Lane KANAN untuk memotong kereta ni.. so aku pecut la sikit..
sikit la... siyes sikit...
ermm.. ok saya tipu.. BANYAKKK...
tekan minyak habis.. sampai capai 100km/h, sumthing laaa.. no need to mention..
thenn.. aku terdengar..

BAMM!

BAMM!

BAMM!

BAMMM!

BAMMMM!

MY GODD.. kereta depan dah accident!
aku pun brake mengejut.. selamat takder kereta belakang time tu..
selamat sempat berhenti! mau ketar lutut habis aku time tu..
tercungap-cungap mcm baru hbis lari 200 meter...
beberapa kereta di hadapan.. dah bagi lampu emergency..
aku pun keluar melihat.. samada kena atau tidak.. selamat tidak.. masih jauh lagii...
haihh..
aku pun gerak ke Lane KIRI.. dan mengira kereta yg accident.. ternyata bnyak..

1, 2, 3, 4 ,5 ,6 ,7, 8, 9 !
kalau aku pun langgar?? 10!
FUHH Top TEN!
bagus la..
orang belakang bayar depan,
dan yang depan bayar pada lagi depan,
dan lagi depan bayar pada lagi lagi depan,
lagi lagi depan bayar pada lagi lagi lagi depan,
and so on...
haihh..

pandu cermat k !



bb.
Airarora

1 comments:

joegrimjow said...

xley nasihat pandu pelahan sbb ku pon pandu laju ;-)
yg pentg cermat
ooh
ku pon xcermat mana...

Followers

Twitter